Mikaela Märtha Margaretha Eriksson..

..är mitt namn, och jag kan börja med att säga att jag erkänner att jag är lat.. Jag har ju faktiskt en domän som ligger och skräpar, redo för att komma i gång som en hemsida. Men jag har helt enkelt inte tagit tag i det där med att designa den (vilket jag är lite kinkig med, man vill ju att en hemsida ska se bra ut, den ska ju representera mig liksom!). Men så kom jag på att jag ju faktiskt har en blogg liggandes också, som faktiskt har en design, koder och annat tjafs. Perfekt! Tänkte jag. Så medan jag tar tag i det där med hemsidan så kan ju faktiskt ni som är lite nyfikna över vad som händer i mitt liv och framförallt vad jag målar ta er en kik här då och då, fiffigt va?
  
Så nu ska jag bara försöka att komma ihåg det där med att uppdatera bloggen också, damn..

Ni som redan vet vem jag är och vad jag gör och så eller bara skiter i mig kan ju sluta läsa ungefär → här så ska jag passa på att presentera mig själv lite närmare för er som undrar vem jag är.
 
 
 
Jag är Mikaela Eriksson, Mitt mellannamn är Margaretha så det fick även bli bloggens namn, det finns tydligen för mycket mode-, inrednings- och foto-bloggare där ute som heter Mikaela (ja, jag kan tycka att det finns en smula många bloggar att välja mellan om man letar ny matta till hallen).
   Om ni undrar varför jag verkar bitter, näst inpå cynisk i bland, så är det för att jag är det.. just då, jag har ganska lätt att irritera mig på saker, men när jag inte är irriterad på något så är jag en ovanligt glad människa.. faktiskt!
  Haha jättebra introduktion det här, "Hej jag heter mikaela och jag är bitter och känslokall! Snälla fortsätt läsa min blogg!"
   Nä men jag tror alla har dom där dagarna när man är lite mer bitter än vanligt, och så länge ens omgivning vet hur man är i vanliga fall så tycker jag man kan få ha i alla fall en "bitterdag" i månaden!
 
Nej men inte ska väl jag sitta här och skriva en roman om mig själv, jag tänkte bara vidare presentera vad jag har gjort och håller på med lite i konstväg, och eftersom det är roligare med bilder än text så kan ni få kika på lite av
mina tidigare påhitt! Vi börjar med lite teckningar, för innan jag började på Konstskolan aug 2011 så var det typ bara det jag gjorde!




Jag har faktiskt inte mycket bilder på nyare teckningar, dom är få eftersom jag mest bara skissar när jag ska komma på nya motiv till tavlor, men som ni ser så är det mest realism när det kommer till teckningen, eller försök till realism rättare sagt.

   När jag började på Konstskolan så var det färg, färg, färg jag var sugen på! komma ut ur comfortzonen lite samtidigt som jag verkligen ville lära mig att måla uttrycksfullt med färg.
Så här kommer lite målningar sedan förra året, några mer lyckade än andra måste kanske tillläggas!




jag han ju självklart måla mer på ett år, men det är som så att jag är lite halvkass på att ta kort på det jag gör.. Och det får jag lida för nu, men det ska det minsann bli bättring på!

Jag har även hållt på lite digitalt. Jag använder mig av Photoshop och en halvdan Trust tablet, men det duger för mig i alla fall!




Nu har jag nog lyckats skrapa ihop allt som finns på den här datorn i alla fall, men jag hoppas ni har ett litet hum om vad jag gör nu i alla fall! Det kommer åka upp en hel del nya grejer här under året, och andra saker som kan ske i en liten ateljé i ett litet Hjo.

Hare gött!
Mikaela
 
 
 
 
 
2012-09-10 @ 23:14:01 Vardagliga Bestyr Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback